Beveik du trečdaliai Lietuvos gyventojų nepritaria abortų draudimui. Labiausiai abortų draudimui prieštarauja šeimas sukūrę asmenys, turintys aukštąjį išsilavinimą, gaunantys didesnes pajamas ir gyvenantys didžiuosiuose miestuose. Tai parodė didžiausios šalyje viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup” vasarį atlikta gyventojų apklausa.
Tyrimo duomenimis, 61 proc. Lietuvos gyventojų nepritaria abortų draudimui, 20 proc. norėtų, kad jie būtų uždrausti, o 19 proc. nuomonės šiuo klausimu neturėjo. Vyrų ir moterų nuomonė dėl abortų yra panaši – 65 proc. moterų ir 57 proc. vyrų pasisakė prieš abortų draudimą.
Labiausiai aborto draudimui prieštarauja 20-49 metų Lietuvos gyventojai. Iš tirtų respondentų grupių labiausiai išsiskiria 20-39 m. moterys. Net aštuonios iš dešimties jų pasisako prieš abortų draudimą. Pasak „TNS Gallup” Žmogiškųjų resursų tyrimų skyriaus vadovės Almos Tamošaitytės, šio amžiaus moterys kaip tik planuoja šeimyninį gyvenimą, todėl abortus draudžiantis įstatymas joms yra itin aktualus.
Labiausiai abortų draudimui pritartų vyresni nei 60 m. gyventojai, turintys pradinį ar pagrindinį išsilavinimą, gaunantys mažesnes pajamas ir gyvenantys mažesniuose miestuose.
Šeimyninė padėtis taip pat turi įtakos abortų draudimo klausimu. Net 68 proc. respondentų, sukūrusių šeimas ar gyvenančių kartu su partneriu nesusituokę, abortų draudimą vertina neigiamai. Mažiau prieštaraujančių tokiam draudimui yra tarp vienišų, išsiskyrusių ir našlių.
„Respondentams argumentuojant, kodėl pritaria ar prieštarauja abortų draudimui, akivaizdžiai susiduria dvi vertybės: žmogaus laisvė pasirinkti ir užsimezgusios gyvybės išsaugojimas bei gynimas”, – sakė A. Tamošaitytė.
Abortų draudimui prieštaraujantys akcentuoja nelegalių abortų grėsmę, šeimų finansines galimybes ir tai, jog uždraudus abortus didės vaikų namų globotinių skaičius. Tuo tarpu palaikantieji teigia, kad šis draudimas gerintų gimstamumą Lietuvoje ir tvirtina, kad yra pakankamai priemonių nuo nepageidaujamo nėštumo apsisaugoti.
2008 m. vasario mėnesį atlikto tyrimo metu buvo apklausta daugiau nei 500 Lietuvos gyventojų.
Apie „TNS Gallup”
TNS yra rinkos tyrimų lyderiai ir glaudžiai bendradarbiaudami su klientais teikia aukščiausios kokybės informaciją, analizę bei įžvalgas daugiau nei 70 pasaulio šalių. TNS turi pasaulinio lygio patirtį interesų grupių valdymo, naujų produktų diegimo, mažmeninės prekybos, prekės ženklų ir komunikacijos tyrimuose, yra pagrindiniai interneto, TV, spaudos, radijo auditorijos tyrimų bei informacijos ir reklamos monitoringo paslaugų tiekėjai.
TNS Gallup 2007 metais Lietuvoje pasiekė 16,4 mln. litų apyvartą. Kompanijoje dirba 135 darbuotojai, iš jų – 46 projektų vadovai, apklausas atlieka 250 interviuotojų.