Diarėjos ir kvėpavimo ligų priežastis, sukelianti 3,5 mil. vaikų mirčių kasmet besivystančiuose regionuose, pasirodo yra higienos stoka ir itin retas rankų plovimas. Tinkama higiena tokiose srityse dažnai yra prabanga, kurią galima sau leisti ne kasdien.
Kinijos pradinėse mokyklose buvo atliktas tyrimas, siekiant nustatyti, ar dažnesnis rankų plovimas gali sumažinti ligų riziką. Programa buvo vykdoma nuo 1995 metų ir pasiekė daugiau nei 80 milijonų pirmos klasės mokinių. Tyrimas taip pat buvo skirtas pakeisti mokinių požiūrį į dažną asmeninę higieną, parodyti muilo poveikį sveikatai kaip prevencinę priemonę nuo kvėpavimo takų ligų bei diarėjos.
Buvo pasirinktos kelios kontrolinės mokyklos, kuriose higienos skatinimo programa išvis nebuvo vykdoma, buvo vedamos pamokėlės, tačiau nebūdavo muilo bei keletas tokių, kuriose mokiniams buvo įrengti antibakterinio muilo aparatai šalia kriauklių. Be to, pradinukams buvo dėstomos pamokos apie asmeninę higieną ir švarą, žaidžiami atitinkami žaidimai, muilo buvo duodama dovanų. Kiekvieną savaitę buvo surenkama informacija apie mokinių sveikatos būklę.
Įrodyta, kad dažnas rankų plovimas bei muilo naudojimas ženkliai pagerino mokinių savijautą. Dažnesnė asmeninė higiena be švaros priemonių parodė geresnius rezultatus nei ten, kur higienos programa nebuvo vykdoma išvis, tačiau tie skaičiai nebuvo statistiškai reikšmingi. Jei muilas būtų prieinamas visose mokyklose, tai galėtų pagerinti vaikų sveikatą ir gyvenimą visame pasaulyje.
Kinijos pradinėse mokyklose buvo atliktas tyrimas, siekiant nustatyti, ar dažnesnis rankų plovimas gali sumažinti ligų riziką. Programa buvo vykdoma nuo 1995 metų ir pasiekė daugiau nei 80 milijonų pirmos klasės mokinių. Tyrimas taip pat buvo skirtas pakeisti mokinių požiūrį į dažną asmeninę higieną, parodyti muilo poveikį sveikatai kaip prevencinę priemonę nuo kvėpavimo takų ligų bei diarėjos.
Buvo pasirinktos kelios kontrolinės mokyklos, kuriose higienos skatinimo programa išvis nebuvo vykdoma, buvo vedamos pamokėlės, tačiau nebūdavo muilo bei keletas tokių, kuriose mokiniams buvo įrengti antibakterinio muilo aparatai šalia kriauklių. Be to, pradinukams buvo dėstomos pamokos apie asmeninę higieną ir švarą, žaidžiami atitinkami žaidimai, muilo buvo duodama dovanų. Kiekvieną savaitę buvo surenkama informacija apie mokinių sveikatos būklę.
Įrodyta, kad dažnas rankų plovimas bei muilo naudojimas ženkliai pagerino mokinių savijautą. Dažnesnė asmeninė higiena be švaros priemonių parodė geresnius rezultatus nei ten, kur higienos programa nebuvo vykdoma išvis, tačiau tie skaičiai nebuvo statistiškai reikšmingi. Jei muilas būtų prieinamas visose mokyklose, tai galėtų pagerinti vaikų sveikatą ir gyvenimą visame pasaulyje.
iMed